keskiviikko 16. joulukuuta 2015

Luukku 16: Kypros part. 1

Nyt luvassa 6+1 postausta Meidän Kyproksen reissusta! Kohteena oli siis Ayia Napa, matkaseurana Laura x2 ja ajankohta syysloma :)

Torstaina lähdettiin minä, Laura Ra. (jota kutsun tästä eteenpäin Lauraksi) ja Laura Ri. (jota kutsuttiin reissussa ja tästä eteenpäin Viciksi) autolla kohti Helsinkiä. Matkahan sai varsin "hauskan" käänteen, kun ihan muutama kilometri ennen määränpäätä mun peilissä välähtää punaista ja sinistä. Ei muuta kun poliisiauton takapenkille ja kortti pois. Voin sanoa, ettei oo varmaan ikinä turhauttanu niin paljoa! Noh, sain ajolupaa päivän loppuun saakka, joten ajeltiin jäljellä olevat muutama kilometri Vicin kaverin kotiin, jonne jätettiin auto ja perheen äiti heitti meidät hotelli Flamingoon. Käytiin Amarillossa syömässä ja kun maha oli täynnä, pystyi kortin menetystä jo vähän sietämään ja päätin, etten anna sen vaikuttaa lomaani! Mentiin nukkumaan varmaan kahdentoista maissa ja herätys oli jo 3:30.

Herätyksen jälkeen pinkaistiin ylös, pakkailtiin laukut kuntoon ja mentiin varhaiselle aamiaiselle. Hyvissä ajoin kipsuteltiin bussipysäkille ja siitä lentokentälle. Oltiin tehty Check In:it jo etukäteen, saatiin jättää laukut suoraan Drop In:iin. Lennettiin KLM:llä Amsterdamiin, jossa otettiin juna damin keskustaan. Kello oli tyyliin 11 kun oltiin keskustassa, joten ihmisiä ei ollut hirveästi vielä liikenteessä. Kierreltiin kaupoissa, itsekin jopa ostin yhden LUSH:in tuotteen ja muuten seurailin tyttöjen shoppailua. Me käytiin syömässä ihan perus Italialaisessa, ja lähdettiin kauhealla kiireellä takaisin lentokentälle, vain tajutaksemme ettei kukaan ollut siirtänyt kelloja ja oltiin tunti etuajassa! :D Parempi tietenkin niin päin!

Kävin katsomassa tämän aikanaan New Yorkissa! Todella upea :)

LUSH <3
Pinaatti-kermapasta
Pari pyörää

Lentokentällä odotellessa juotiin yhdet drinkit, mutta ne oli niin tujut, että lipiteltiin niitä hetki :D

Kentällä oltiin jo kaikki niin väsyksissä, että huumori oli sen mukaista. Sääliksi käy meidän kanssa lentokentällä odotelleita. Lentokoneessa minä simahdin heti, kun tytöt olivat ihan paniikissa pitäneet toisiaan käsistä kiinni, kun kone oli pitänyt outoa ääntä ja oli kai ollut turbulenssiakin. Larnacan kentällä oltiin myöhään illalla, kaikki todella väsyneitä. Sitten sattuikin matkan inhottavin käänne: mun laukku tuli perille, mutta Lauran ja Vicin omat eivät. Mentiin selvittelemään asiaa tiskille, josta saatiin älyttömän huonoa palvelua. Tehtiin kaikki mitä pystyttiin, ja äiti vielä Suomestakin hoiti asioita, mutta laukkuja ei ikinä löytynyt. Elettiin päivä päivältä vähemmän siinä toivossa, että ne löytyisi. (Tällä hetkellä tilanne on se, että Vicin laukku tulee mahdollisesti perjantaina Suomeen, Lauran laukusta ei oo kuulunut vieläkään mitään) Tuhannen väsyksissä ja ärsyyntyneinä otetiin taxi Ayai Napalle, maksoi n. 50e. Hotellia ei meinannut aluksi millään löytyä ja sekin aiheutti vielä lisää turhautumista. Onneksi perille päästyä Hotelli oli aika positiivinen yllätys, todella uusi ja moderni ulkomuoto ja mukava vastaanottovirkailija. Mentiin huoneelle ja melko pian siitä lähdettiin etsimään ruokapaikkaa. Päädyttiin mukavaan Tequila-nimiseen ravintolaan, jossa syötiin todella hyvää meksikolaista. Tämän jälkeen käytiin hakemassa tytöille välttämättömimpiä tarvikkeita, hammasharjat yms. ja mentiin nukkumaan!

Seuraavassa postauksessa kerron hotellista tarkemmin.