keskiviikko 30. tammikuuta 2013

Uusi ulkoasu!


Viimeinkin uutta banneria ja ulkoasua blogiin! Mitäs tykkäätte? :) 
Ja mä sain taas muistutuksen siitä, että miksi teen tätä niin harvoin :D Aaargh! Kauhean vaikeaa... 








Kisses, Silja

sunnuntai 27. tammikuuta 2013

Hurmaava Hamina

Takana taas ihan mieletön viikonloppu! Aina kun oon Haminassa, mulla vaan on ihan tosi hauskaa :D

Perjantaina lähdin koulusta vähäsen etukäteen, että kerkesin junaan ja lähdin suuntaamaan kohti Kotkaa. Nelli nappas mut sieltä kyytiin ja haettiin vähän herkkuja ja lähdettiin niille. Katsottiin illalla  jonkun aikaa telkkaria ja herkuteltiin, myöhemmin lähdin vielä Nikon kanssa ajelemaan ja käytiin vähän moikkaamassa Tottea ja päädyttiin vielä kaupungille. 

Lauantaina otettiin vähän photoshoottia Nellin kanssa, epäonnistunutta leipomista, ja mä laittauduin Toten 19-vuotis synttäreille. Joskus seitsemän maissa menin Totelle ja siitä Haminan keskustaan hyvällä porukalla. Siitä siirryttiin osalla porukalla laulamaan karaokessa Totelle synttärilaulu (:D) ja siitä sitten Kotkaan. Mulla oli niin hauska ilta, ettei hetkeen oo ollukkaan! Kiitos kaikille :) 

Sunnuntaina sitten aamulla kahdeksalta muutaman tunnin unilla herätys, ja lähdettiin ajamaan Nellin isosiskon ja -veljen kanssa Helsinkiin, ja mä pääsin siinä samalla kyydillä ja viihdytin Nellin siskon tyttöä takapenkillä (aina kun pysyin hereillä). Junamatka meni myöskin nukkuessa, ja nyt kotona mukavia kokemuksia rikkaampana :) 

1.
2.
3.
4.
5.
Ajattelin tehdä jostakin kuvasta bannerikuvan, Mikä on suosikkikuvasi?
Meidän kekseistä tulikin yksi iso keksi... :D
Ihanista ihanin Nellin siskontyttö

Mun synttäri-illan look



Napsittiin tolsen kassa vähän kuvia kun odoteltiin kyytiä, nauran meidän pituuserolle :D
Kotkan seukilla










Kisses, Silja

keskiviikko 23. tammikuuta 2013

Liikunta ja Ravinto

Toteutan nyt yhden toivepostauksista, elikkäs postauksen, joka käsittelee mun liikkumista ja syömistä.

Mä aloin käydä salilla 5. luokalla, pari kertaa viikossa, yleensä ohjatuilla tunneilla ja vain joskus punttisalille. Sitä jatkui satunnaisena, kunnes 6. luokalla tuli uusi villitys - Zumba! Silloin aloin käydä zumbassa 1-3 kertaa viikossa ja joskus punttisalilla. Siitä lähtien zumba ja punttisali ovat olleet pääasiallisia harrastuksiani. Joskus treenasin säännöllisemmin, joskus taas pidin pitkiä taukoja ja kävin vain joskus.

Viime kesän pidin kokonaan liikunnattomana. Tarkoitan siis todella! Ei yhtäkään lenkkiä, ei yhtäkään vatsalihasliikettä, ei yhtäkään painonnostoa - ei mitään! Halusin totaalisen rentoutuksen, ja sen myös sain. Syksyllä hain jäsenyyden Seinäjoen LadyLinelle, ja aloitin treenaamaan n. 2 kertaa viikossa koko vartalon käsittävää ohjelmaa.

Loppu syksystä ja talvella aloin käymään kolmea kertaa, ja alkoi tuntumaan, että ohjelma pitäisi jaksottaa jotenkin. Tehtiin siis tämän vuoden alussa ohjaajan kanssa mulle uusi saliohjelma, joka on kaksijakoinen (yksi salitreeni kestää n. 1,5h) ja menee näin:

Maanantai ja Torstai:

Cross trainer: 2min 3.taso, 2min 4.taso, 2min 5.taso, 2min 3.taso
Jalkaprässi: 10x70kg 3 sarjaa (joskus koitan myös maksimin, tällä hetkellä 170kg)
Askelkyykky: 10x5kg 3 sarjaa
Kyykkyhyppy: 12 toistoa 3 sarjaa
Syväkyykky: 12x20kg 3 sarjaa
Mave: 10x30kg 3 sarjaa
Vatsarutistukset kuntopallolla: 12 toistoa 3 sarjaa
Reidenloitonnus: 10x30kg 3 sarjaa
Lower back bench nosto (selkälihakset): 12x2,5kg 3 sarjaa
Lantionnostot vaakapenkillä: 15 toistoa 3 sarjaa
Sivutaivutukset: 10x7kg 3 sarjaa
Juoksumatto: 2min 6.5taso, 1min 7.5taso, 1min 8.0taso, 1min 9.0taso, 1min 9.5taso, 1min 10.0taso, 1min 11.0taso

Tiistai ja Perjantai:

Cross trainer: 2min 3.taso, 2min 4.taso, 2min 5.taso, 2min 3.taso
Mave: 10x30kg 3 sarjaa
Penkkipunnerrus: 10x20kg 3 sarjaa
Chest press element punnerrus: 10x15kg 3 sarjaa
Low row element veto: 10x30kg 3 sarjaa
Vertical traction element veto: 10x25kg 3 sarjaa
Lower back bench nosto (selkälihakset): 12x2,5kg 3 sarjaa
Vipunostot sivuille: 10x3kg 3 sarjaa
Kickback ojentajat: 10x4kg 3 sarjaa
Hauiskääntö: 10x5kg 3 sarjaa
Crunch bench vatsarutistus: 12 toistoa 3 sarjaa
Vatsarutistukset kuntopallolla: 12 toistoa 3 sarjaa
Juoksumatto: 2min 6.5taso, 1min 7.5taso, 1min 8.0taso, 1min 9.0taso, 1min 9.5taso, 1min 10.0taso, 1min 11.0taso

Keskiviikko:

ZUMBA !! (tai vaihtoehtoisesti muu aerobinen)

TÄSSÄ on linkki postaukseen, jossa vähän kuvia LadyLineltä

Salilla 





Näillä vaatteilla punttisalille! :) 







Näillä vaatteilla Zumbaan! Ja kuten näkyy, vielä on paaaljon tehtävää, mutta eteenpäin mennään! :) 

Mun ravinnosta sen verran, että mulla on ollut aina tosi terveelliset ruokatottumukset. Tykkään salaateista ja keitoista, terveellisestä kotiruuasta, kouluruuasta yms. :) Pyrin syömään nykyään vähintään 3 tunnin välein, mutta se ei aina toteudu. Treenaamisen kannalta on siis tärkeää syödä tarpeeksi, joten jos aioit kiinteytyä/hankkia lihaksia, ei kannata vähentää syömistä. Pyrin pitämään rasvojen määrän tarpeeksi pienenä, ja proteiinin määrän suurena. Hiilareitakin täytyy saada, että keho voi käyttää ne energiakseen, ja proteiinit jäävät kehon rakennusaineiksi. 

Syön joka arkiaamu saman aamupalan: terveellisen smoothien. Kouluruoka on mun mielestä ihan huippua, ja vedän sitä kyllä isojakin määriä (ellei oo kiusausta!). Koulussa otan puoli lautasellista salaattia, ja loput perunaa/pastaa/riisiä ja lihaa. Kaksi lasia maitoa ja pari palaa leipää :) Kotona syön pienen välipalan, ja sitten lähden salille. Salin päälle juon proteiinipitoisen palautusjuoman, ja kotona syön ruuan. Illalla vielä joku proteiinimättö, esim. tonnikalaa, kananmunaa ja raejuustoa. Nukkuminen on mun ainut kompastuskivi, ja nukun siis liian vähän, eivätkä lihakset palaudu niin hyvin... Tähänkin pitäisi tehdä parannus :D Lauantai ja sunnuntai ovat lepopäiviä, ja silloin saan syödä mitä haluan. Kyllä, ihan kaikkea herkkua! 


Joka-aamuinen smoothie! (tuo omppu voi vaihdella esim. toisiin hedelmiin tai marjoihin)
Viikonloppuisin syön muuta useimmiten

Hehe XD Lemppari safkaa koulussa! Oon iso kouluruuan puolesta puhuja, superhyvää! :)
Välipalaa
Treenin jälkeen
Illalla proteiinia 











Kisses, Silja

tiistai 22. tammikuuta 2013

Sparkling light, flowers and pearls and pretty girls

Tänään oli ihanan tavallinen päivä :) Koulua, kynsihuolto, muutaman tunnin salitreeni ja illalla itseruskettavaa ja ihanaa musiikkia!

Muutama kuva kännykällä, kamerasta loppu akku:

Päivän look
3. jakson todistus. Lähti totaalisesti motivaatio opiskeluun ja nukuin kolme viikkoa 1-5h, ja noihin kokeisiin en lukenut sanaakaan, moneen kokeeseen menin nukkumatta. Nätti 9 rivi tuli silti!

Uudet kynnet - omat lempparit!
Haen vähän rusketusta pintaan :) 
Mun uus fani - Milkkis! Kiitos kuvasta Henna ;)
Upee laulu! <3









Kisses, Silja

maanantai 21. tammikuuta 2013

Hampaiden valkaisua ja ripsien pidentämistä

Mä oon blogissa esitellyt mun ripsienpidennysseerumia, sekä hampaidenvalkaisutuotteita. Nyt olisi aika katsella, onko sielä tapahtunut mitään muutosta!

Ripsiaineen linkki TÄSSÄ
Hampaidenvalkaisutuotteiden linkki TÄSSÄ

ENNEN
JÄLKEEN (kuvissa hieman erilaiset valotukset, mutta kyllä silti itsekin eron huomaa!)


ENNEN


JÄLKEEN (ilman ripsaria)



JÄLKEEN (ripsarilla)










Kisses, Silja