tiistai 3. joulukuuta 2013

Luukku 3: Joulukynnet ja miten ne tehtiin

Kerron ensin hieman yleistä tietoa mun rakennekynsistä. Mulle laitettiin ensimmäiset rakennekynnet, geelikynnet, kun olin 5. luokalla. Tykkäsin niistä kovasti, mutta silloin vielä touhusin kaiken laista, eivätkä tipit pysyneet. 6. luokalla laitettiin kans useammat geelit, mutta niitä en huollattanut, vaan annoin aina hetken olla ilman ja otin uusiksi. Sinä kesänä kun olin menossa yläasteelle, tuli kunnon hinku saada kesäkynnet. Niiden huollattamista jatkoin, koska halusin pitää kivat kynnet myös yläasteella. Sen jälkeen mulla ei ookkaan ollut päivääkään ilman rakennekynsiä :D Saas nähdä milloin on seuraava. Kävin useammilla eri geelien laittajilla Lapualla, ja sitten äiti innostui vaihtamaan akryyleihin, niiden kestävyyden, tipittömyyden ja monipuolisuuden vuoksi. Käytiin jonkun aikaa Tampereella huollattamassa kynsiä, mutta onneksi löydettiin Seinäjoen Day Spa:sta ihana Eeva, joka on tähän asti paras kynsiteknikko, jolla mä tai äiti ollaan käyty! Eeva jäi pois Day Spalta, mutta me tietenkin haluttiin jatkaa Eevan kanssa, joten nykyään on jo melko pitkään tehty kynsiä joko meillä tai Eevalla :D Kynsiä huollatan n. kolmen viikon välein!

Mä otin oikein kameran mukaan kynsihuoltoon, mutta tietty mulla loppu siitä akku! Suurin osa on siis otettu mun kännykällä:

Tältä näyttää mun joulukynnet!
Näitä on niin ihana hypistellä :D Ja näitä on vielä paljon lisääkin
Kynnet ennen huoltoa
Hörpittiin teetä samalla :) 
Eeva itse
Pelit ja vehkeet
Ensiksi tökitään kynsinauhat alas
Vanhat akryylit porataan kynsiporalla pois
Lopuksi vielä viilataan loput akryylit, ja viilataan kynsi haluttuun muotoon
Tälläiset on mun "omat" kynnet
Tuo pinkki on puhdistusainetta, ja vihreä ainetta joka saa akryylin tarttumaan kynteen
Sitten itse akryyli. Ensin haluamat värit, ja päälle kirkasta
Akryyli on kuivuessaan tämmöistä himmeää. Näitä vielä viilataan aavistuksen verran
Jos haluaa maalattuja kuvioita, ne tulevat tähän väliin
Myös timantit yms. kiinnitetään tässä vaiheessa
Pinnalle tulee kynsilakkamainen kirkas geeli
Geelin annetaan kovettua minuutti kaksi
Ja tadaa, valmiit kynnet! Aikaa meillä menee n. 2 tunia, vähän vaihtelee :) 












Kisses, Silja




12 kommenttia:

  1. Paljon tällästen kynsien laitto noin maksaa ? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huolto n. 60e :) Mut en tiiä saadaanko mä ja äippä jotain alennusta kun ollaan oltu ko niin kauan vakiona kolmen viikon välein (:

      Poista
  2. Kuudes kuva alhaalta on minulla ainakin se sun hiustenhoito tökötit kuva? :o ihanat kynnet :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, onpa outoa? :D Mulla näkyy kännykällä ja koneella myös oikea kuva... onko muillakin tätä ongelmaa?

      Poista
    2. Ei ongelmaa, kaikki näkyy oikein ja ihanat kynnet!! :-)

      Poista
    3. Okei hyvä juttu! :) Kiitos kovast!i :>

      Poista
  3. jee kiitos, tätä postausta toivoin ja saitkin toteutettua sen näin nopeesti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava kuulla, oliko yhtään semmonen kun toivoit? :))

      Poista
    2. joo oli, kiva kun kerroit noin tarkasti :)

      Poista
    3. Hyvä että oli onnistunut :)

      Poista
  4. Häh otetaanko sulla se koko kynsi esille huollossa? Miksi? Jos pidät kynsiä koko ajan, tarvitsisi vain hioa vanhat koristeet pois ja geelata tyvi? Ja muutenkin, saisit pidennettyä huoltoväliä puolella jos itse viilaisit kynnet kerran ja laittaisit tyveen pari kerrosta kirkasta kynsilakka.. No olettepa ainkin ihanteellinen asiakas huoltajalle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oteta joka kerta :) Ja mä kerkeen kyllästyä jo kolmessa viikossa! Oon muutenki aika perfektionisti näiden suhteen :D

      Poista