maanantai 21. lokakuuta 2013

Ravinto-ohjelma by MotiOne

Pahoittelen näitä postailutaukoja. Ensin oli viikko Italiassa, jossa ei päässyt postailemaan ja sitten oli syysloma ja kaipasin ihan oikeasti lomaa, jopa bloggaamisesta! Nyt pyrin taas palaamaan aktiivisempaan postailutahtiin :) Mukavaa silti, että mulla on aktiivisia lukijoita, jotka odottavat postauksia!

En oo varma, kuinka paljon oon puhunut mun kisatavoitteista täälä blogin puolella. Mulla on nimittäin ihan uudet suunnitelmat. Lainaan mun Facebook-päivitystä tänne, siinä on kaikki oleellinen: "Kohti uusia haasteita! Tämä tyttö päätti ottaa tavoitteeksi ensi syksyn 16-18-vuotiaiden Body Fitness-kisat  Maanantaina alkoi koutsin kanssa kisoihin tähtäävät treenit ja tästä on hyvä lähteä eteenpäin! :) Keväällä sitten nähdään oonko tarpeeksi hyvässä kunnossa, että kannattaa aloittaa kisadieetti. Jos en, niin sitten matka jatkuu kohti alle 23-vuotiaiden kisoja. Tärkeää on myös muistaa, ettei aina edes ole tärkeintä päämäärä, vaan matka joka siihen kuljetaan!"

Elikkäs, mulla on tähtäimessä kisat jo ensi syksylle ja se tarkoittaa kovaa reeniä, mutta ennen kaikkea sopivanlaista ruokavaliota! Siispä puhun tässä postauksessa hitusen mun ravintojutuista.

Tärkeää on syödä puhtaita, terveellisiä ruokia, joissa on tarpeeksi hyviä hiilihydraatteja, proteiinia ja pehemeitä rasvoja. Nämä ovat siis kaikki ehdottoman tärkeitä, enkä siis karppaa tai muuta sellaista, vaan kaikki ravintoaineet otetaan huomioon. Koska mulla on kisatavoite, MotiOne on tehnyt mulle tarkasti sitä suuntaavan ruokavalion. Mulla on pääpainot aina tietyillä aterioilla ja aterioita on päivässä seitsemän, plus punttitreenin jälkeen palkkari. Mä oon myös pitänyt jonkun verran ruokapäiväkirjaa, jonka avulla syömisiä on helpompi kontrolloida. Vinkkinä voin kaikille sanoa, että tuotteet, jotka sisältävät yli 10% rasvaa on syytä jättää suosista kaupan hyllylle :) 

MotiOne suunnittelee jokaiselle asiakkaalleen juuri hänen aikatauluun yms. sopivan yksilöllisen ravinto-ohjauksen, koska me ollaan kaikki erilaisia ja jokaiselta löytyy se oma lifestyle, mulla se sattuu olemaan fitness ja kisalavojen tavoittelu. Jokaisen oma tavoite siis otetaan huomioon, ja toteutetaan sen mukaisesti! Ite oon ollut hirmu tyytyväinen omaan ruokavalioon, koska tää on just mulle sopiva, niinkuin sen kuuluukin olla :) 

Tähän loppuun kuvina mun esimerkkipäivä ruokailujen suhteen! (palkkarista en ottanut kuvaa:D)

Aamupala (noista vihanneksista puolet jätin päivän salaattiin)
välipala #1
lounas (tuosta jäi riisiä ja kanaa :D)
välipala #2
välipala #3
päivällinen
iltapala



(postaus toteutettu yhteistyössä MotiOne:n kanssa)









Kisses, Silja



35 kommenttia:

  1. Sinänsä aika surullista, että suurin osa bloggaajista ottaa innoissaan sponsorin, eivätkä samalla ymmärrä periaatteessa myyneensä itsensä sponsoroivalle firmalle. Vaikka kuinka piilotat mainonnan omiin postauksiisi, se paistaa läpi niin törkeästi kuin vain voi. Harmittaa lukea ostettuja mielipiteitä, koska blogien idea alunperin oli kuulla ihmisten elämästä ja mielipiteistä, omista mielipiteistä eikä firman ostamista. Toki voit perustella sponsorointia sillä, että he tarjosivat juuri sitä mitä halusit, mutta silti olet myynyt mielipiteesi. Voitko kirjoittaa postaukseen, joka on toteutettu MotiOnen kanssa, että heidän suunnittelemansa ruokavalio esim. olisi huono tai aivan perseestä. Todennäköisesti et. Onneksi jotkut bloggaajat eivät sokaistu huomiosta ja pitävät blogin täynnä OMIA mielipiteitään. Voi olla että joudun siirtymään jonkun sellaisen lukijaksi. Harmi sinänsä, tätä blogia on ollut ilo lukea. Pidä lippu korkealla Silja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olet nyt kommentissasi melko virheellinen. Et tiedä yhteistyösopimuksestani juurikaan mitään! Esim. mulle ei sanota, mitä mun pitää kirjoittaa, vaan kirjoitan puhtaasti omasta mielipiteestäni. En ikinä kirjoittaisi ostettua mielipidettä, jos mua yhtään tiedät.

      Kirjoitan yrityksestä jonka kanssa yhteistyötä näin positiivisesti siksi, että olen oikeasti tätä mieltä ja haluan saada ihmisiä innostumaan terveellisistä elämäntavoista, joita on omalla kokemuksella ollut helpompi noudattaa ammattilaisen avustuksella!

      Vaikka arvostan mielipidettäsi, vinkkejäsi ja "huolenpitoasi" toivoisin, ettet laita sanoja minun suuhunu tai väitä tietäväsi asoita jotka eivät pidä paikkaansa!

      Kiitos :)

      Poista
    2. Oon kyllä niin samaa mieltä alottajan kans! Melki kaikki blogit täynnä mainoksia. Ärsyttävää.

      Poista
    3. Hohhoijaa, monia vuosia bloganneet tuhansien lukioiden blogit ovat täynnä nellykollaaseja ja meikki- ja ripsienpidennysmainoksia ynnä muita, eivätkä ne tunnu lukijoita haittaavan. Siljalla on nyt ensimmäinen blogiyhteistyönsä, joka sopii kuin nenä päähän blogin teeman ja siljan elämän kanssa! Eihän viitsitä kateuttamme tehdä vääriä johtopäätöksiä. :)

      Poista
    4. Ja onnea matkaan kuvailemasi OMIA mielipiteitä sisältävän blogin etsintään, kaikki laatublogit sisältävät jotain mainontaa nykyisin....:D

      Poista
    5. Kiitos kommonteista ja mielipiteistä! Omasta mielestäni muoti blogeihin sopivat meikki- ja vaatemainokset, ja niistä saa inspiraatiota tyyliin. Samaten mielestäni urheilublogeihin sopii esim. lisäravinnemainokset ja mielestäni omaan blogiini sopii tälläinen mainonta :) Mutta monet bloggaajat mainostavat vain tuotteita, joista tykkäävät! Eli kertovat ne ihan OMAT mielipiteensä :)

      Poista
    6. Anonyymi22. lokakuuta 2013 1.23: Tästä välistä vaan haluaisin heittää, että mä olen saanut iiiihan eri kuvan siitä kuinka paljon se _liiallinen_ mainonta lukijoita haittaa. Eli siis jonkin verran kyllä haittaa, eivät ne (edelleenkin liialliset) mainokset aivan ilman kritiikkiä ja kompastelua läpi mene ja hyvä niin. :) Muutaman kerran olen törmännyt sellaisinkiin tapauksiin että bloggaaja on mennyt aivan lankaan noiden sponsoreiden kanssa (joutunut siis huijauksen kohteeksi) ja myynyt itsensä aivan liian halvalla noille mainostajille.

      Mutta en nyt tällä kommentilla viittaa mitenkään tähän blogiin. Keep going Silja! :)

      Poista
    7. Tommosetkin jutut pitää kyllä ottaa huomioon, ja meidän bloggaajien pitää maalaisjärki päässä ja tietynlainen varautuneisuus on aina hyvä :)

      Kiitos kommentista! :)

      Poista
    8. Siljan tuntien olen varma, että hän ei koskaan myisi mielipiteitään minkäänsortin firmoille. Tätä piirrettä arvostankin suuresti Siljassa, rehellisyyttä ja avoimuutta. Hyvä Silja!

      Poista
    9. Kiitos paljon, tosi ihana kommentti! :) <3

      Poista
  2. sehän tässä ongelma onkin että blogeissa on liikaa mainontaa. samaa mieltä alottajan kans

    VastaaPoista
  3. Teetkö siitä italian reissusta ollenkaan postausta? :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Teen kyllä! :) Pyydän ehkä vielä joitain kuvia reissukavereilta :)

      Poista
  4. Sun annokset näyttää aina jotenkin todella isoilta.. vai kuuluuko se tuohon sun ohjelmaan jotenkin? :D

    VastaaPoista
  5. Lajin harrastana minua myös epäilyttää annoskokosi, onko sinulla massakausi meneillään?
    Olen ymmärtänyt,että harjoittelet kerran päivässä vain (sano jos väärässä) jolloin kannattaa olla tarkkana ainakin lounaasi hiilarien kanssa :)
    ruoka pitää olla suhteessa liikuntaan, ei muihin fittnessharrastajiin :) sitten ku treenisi kovenevat ruokaa voi lisätä maltilla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu mulla esim. tuosta aamupalasta ja lounaasta jäi syömättä osa :) Kiitos kommentista!

      Poista
  6. Ettet vaan liian aikasin lähe kisalavalle..?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo ei siis ole varmaa, en kisoihin mene jos kunto ei ole tarpeeksi hyvä :) Olisi kuitenkin todella hyvä saada kokemus kisalavoilta ennen mun "kunnon" kisoja :) Ja tämä on viimeinen mahdollisuus päästä 16-18 vuotiaiden sarjaan!

      Poista
  7. Oletko koskaan käyttänyt nuuskaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan aktiivisestiko vaiko vaan kokeillut? Jos ihan aktiivisesti niin silleen aika yllättävää :D En tarkoita pahalla, susta ei ois vaan heti ensinäkemältä uskonut.

      Poista
    2. Siitä aikaa jo pari vuotta :D

      Poista
    3. juu tajusin siis kyllä että et enää käytä :)

      Poista
  8. Onko sulla hiuslisäkkeet niinä kuparinpunaisina raitoina mitä sulla on hiuksissa? Kivasti tuo eloa sun hiuksiin mutta kiinnikkeet paistaa välillä aika ikävästi. Tsemppii treenien kanssa Silja! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Joo mun pitäis kattoa paremmin, ettei ne näy.. :D Nää on kyllä vaan väliaikaset :) Kiitos! :)

      Poista
  9. Minkä liiton kautta aiot kisata ?

    VastaaPoista
  10. http://www.bodylehti.fi/?cid=6791 tiesitkö noista uusista sääntömuutoksista? Eli jatkossa järjestetään vain yksi junior-luokka, tuo -23v..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi hitto!! En oo tienny tästä.. kiitos kun linkkasit! Noh, vielä mutamia vuosia reeniä lisää sitten :)

      Poista
  11. Mahtavaa Silja! Oot innoittanu muaki käymää salilla ja muutenki treenaamaa, kiitti sulle. :) Jatka samaan mallii ja nää tälläset urheiluun liittyvät postaukset on kivoja ku näistä oppii itekki aina kaikkee uutta! :)
    Voikko kertoo että mitä yleensä syöt aamu- ja iltapalaksi? Tuosta kuvasta kyllä näen mutta niinku mitä ne sisältää.:) Tää oli kyllä niin sekava kommentti että toivottavasti ymmärrät. :'D

    -Niina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten mukava kuulla!! Ihan mahtava juttu :)) Nää on näitä bloggaamisen parhaita puolia <3 Tsemppiä reeneihin!

      Aamuisin syön täysjyvä puuroa, iltaisin maitorahkaa :)

      Poista
  12. Esim tuo välipala3 kiinnostais et mitä tossa kaikkea on omenan lisäksi? Tai mitä toi "rouheelta" näyttävä on? Tsemppiä kovasti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Omenaa, paprikaa, maitorahkaa, rasvatonta ja maustamatonta jogurttia, ja sitte semmosta siemensekoitusta :)

      Poista