sunnuntai 30. syyskuuta 2012

Om vänskap (koulutehtävä)


Mina vänner är de bästa i hela världen! Några av dem har jag känt ända sedan barndomen några ända sedan högstadiet och ett par har jag träffat nyligen. Fastän alla mina kompisar är olika och jag gör olika saker med dem älskar jag dem alla till vanvett! Om jag förlorade mina vänner skulle jag bli nedslagen.

Jag undrar hur många gånger vi har skrattat ihop så mycket att det gjort ont i magen. Jag undrar också hur många gånger vi har gråtit tillsammans, vi har babblat och skojat, vi har firat och gjort allt helt absurt, vi har fått helt tokiga idéer, vi har lyssnat på en låt och sjungit den samtidigt högt. Hur många gånger har vi ätit så mycket att vi inte har kunnat gå? Och jag undrar hur många filmer vi har tittat på tillsammans, eller hur många kilometer vi har cyklat tillsammans.

Vi har varit med om mycket tillsammans, och det finns fortfarande en hel del framför oss. Jag är så lycklig över att ha sådana här vänner!

Här är några foton av mina kompisar:














HUOM! Tämä oli siis mun ruotsin tehtävä, jonka yksi toteutustapa oli tehdä blogikirjoitus ystävyydestä ruotsiksi. Alkää siis kummastuko, en ole alkanut pitää blogia ruotsiksi! :--)






Kisses, Silja



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti