maanantai 13. elokuuta 2012

Sotilasvala Kainuun prikaatissa

Perjantaina siis hyppäsin junaan kohti Kajaania ja Taavin sotilasvalaa. Oulussa oli vaihto, ja matka kesti yhteensä melkein kuusi tuntia. Aika kului nopasti, sillä nukuin melkein puolet matkasta! Perillä Kajaanissa mua odotti iskän serkku, Liisa. Menin sitten sen kyydissä niille, ja sain ihanan ja runsaan iltapalan. Katseltiin vielä hetki olympialaisia ja jutusteltiin, sitten painuin nukkumaan minulle varattuun huoneeseen.

Aamulla heräsin suhteellisen varhain ja pääsin taas herkkuja notkuvan aamupalapöydän ääreen. Käväisin pikaisesti ihanassa kuumassa suihkussa ja laitoin itseni valmiiksi tilaisuutta varten. Liisa heitti mut Vimpelinvaaran urheilukeskukseen ja olin niin hyvissä ajoin, että sain aivan loistavan paikan :) Ilma oli kaunis ja lämmin, aurinkokin paistoi. Tilaisuus päätti Kajaanin varuskunnan 50-vuotisjuhlavuoden tapahtumat ja paikalla oli ensimmäistä kertaa koko varuskunta kerralla urheilukentällä. Ennen valatilaisuuden alkua kentällä esiintyi harvoin Kajaanissa vieraileva Puolustusvoimien Varusmiessoittokunta kuviomarssiesityksellään. Se oli aivan huikea ja vaikuttava esitys, en ole ennen sellaista kokenut! Valan vannoi yhteensä 1565 alokasta ja paikalla oli melkein 7000 läheistä, joten paikka oli ihan täynnä. Se oli juhlava ja arvokas tilaisuus ja oli hienoa päästä ikuistamaan Taavin sotilasvala. Valan jälkeen oli ohimarssi, minkä jälkeen juoksin sotku-autolle, ja sain eurolla kahvin ja ison munkin, nam! Sen jälkeen kävin nopasti vilkaisemassa Taavia ja soitin Liisan hakemaan.

Käytiin Kajaanin keskustassa Subissa syömässä ja sitten suunnattiin rautatieasemalle. Edessä olisi melkein yhdeksän tunnin junamatka... Matka sujui oiken hyvin Tampereelle asti, missä mulla oli junan vaihto. Siinä kohtaa ongelmat alkoivat. Aluksikin juna oli melkein 45 minuuttia myöhässä, joten jouduin odottelemaan puolitoista tuntia. Päätin heittää laukun säilytykseen ja lähteä käppäilemään Tampereen keskustaan. Takaisin tullessa oli jo vähän kiire ja hyppäsin junaan. Samalla kun lysähdin sängylle (kyseessä oli siis sängyllinen yöjuna) tajusin, että laukku oli vieläkin säilössä! Juoksin sitten aivan hullun lujaa hakemaan sen, ja ehdin kuin ehdinkin vielä junaan. Mua väsytti ihan kamalasti, ja pelkäsin, että nukun Sjoen ohi. Päätin laittaa kellon herättämään siihen aikaan, mikä lipussa lukee ja katsoin myös netistä uuden saapumisajan ja laitoin kellon herättämään siihenkin aikaan. No, jossain vaiheessa heräilin ja päätin lähteä ravintolavaunuun. Siinä ohimennen kysäisin, että kauanko on vielä Seinäjoelle. Vastaus kuului "siellä oltiin jo puoli tuntia sitten". Minulle tuli kauhea paniikki, ja soitin äikkiä äidille. Sovittiin sitten että jään seuraavalle asemalle, eli Pännäiseen, ja äiti soittaa mulle taksin, koska mun kännykästä oli juuri loppumassa akku. Sielä asemalla yksin kello 2 yöllä sitten istuin melkein 20 minuuttia odottamassa taksia kylmässä. Yritin ottaa hehkeitä hytisemiskuvia itestäni, mutta akku ei riittänyt. Lopulta taxi tuli ja lähdettiin ajamaan Seinäjoelle. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Paitsi että kyyti maksoi 180 euroa... Meillä sitten Taavi jo nukkukin mun sängyssä, ja pujahdin vain sen viereen itekkin koisimaan.

Menomatka

Siinä se mun pupu menee <3

Sunnuntaina otettiin sitten vaan rennosti, katsottiin olympialaisia, saunottiin ja rentouduttiin. Illalla meillä kävi myös vieraita, joten syötiin daim-kakkua ja juotiin kahvia. Mä tein vähän läksyjä ja valmistauduin kouluaamuun. Tänään heitin Taavin linkalle, ja ei nähdä taaskaan kahteen viikkoon :(

P.S Mulla on pian 100 lukijan raja rikki, kun se tapahtuu, järjestän pienen arvonnan!

Kisses, Silja

1. Luin kommentteja sun postauksista ja siel luki että teet laukun sisältö videopostauksen. Koskas meinaat lisätä?

1. Juu, se on valmiina :) Lisään sen tässä lähipäivinä!

2. hui onneks tajusit kysyä et koska ootte sjoella !! :-D olisin varmaan itekki menny iha lukkoo ja varmaa alkanu itkee:---DD!!

1. No niimpä! :D Mieti ku olisin heränny josatin Kolarista, mikä oli ton junan päätepysäkki :--D!