sunnuntai 12. elokuuta 2012

Ruokaa hyvässä seurassa & ensimmäiset koulupäivät

Viime keskiviikkona lähdettiin kohti Kuortanetta, jossa Aittoniemet olivat mökkeilemässä. Saatiin taas aivan mahtavia ruokia, kuten joka ikinen kerta tuon perheen seurassa. Perheen äiti on paras kokki jonka tiedän, ja nuorempi tyttö on mahtava jälkiruokien taitaja. Syötiin siis itsemme hyvin täyteen ja vietettiin päivä jutellen ja olympialaisia seuraten. Päivä oli kerrassaan mukava, ja oli sääli joutua lähtemään jo niin 'aikaisin', eli yhdeksältä, koska mulla alkaisi seuraavana päivänä koulu.

HUOM! Mun kamera on tällä hetkellä rikki, joten joudutte kärsimään epätarkemmista kännykkäkuvista jonkun aikaa...



No, torstaina sitten mulla koulu alkoi ja jännitti hirveästi. Laitoin kellon soimaan kello 6.15, ja heräsin ihan virkeänä, vaikka olin nukkunut vain 6 tuntia. Kävin pitkässä rauhoittavassa kuumassa suihkussa, ja ihanaksi yllätykseksi äiti oli tehnyt mulle aamiaisen valmiiksi. Olin laittanut viime iltana vaatteet ja laukun valmiiksi, joten pääsin lähtemään hyvissä ajoin. Koska en tunne Seinäjoen aamuruuhkia, ja koska halusin olla koululla hyvissä ajoin, lähdin ajamaan vähän yli kilometrin matkaa jo varttia vaille kahdeksan. Olin juuri sopivaan aikaan koululla, ja suuntasin Seinäjoen lukion saliin, missä junioreiden koulupäivä alkoi. Menin istumaan Taavin pikkuveljen tyttöystävän, Anniinan, ja sen kavereiden viereen ja meitä kaikkia vissiinkin jännitti aika lailla. Tilaisuudessa kaikki jaettiin omiin ryhmiinsä ryhmänohjaajien luo, ja siitä suunnattiin omiin kotiluokkiin. Mun ryhmä on 12D ja mun ryhmänohjaaja on Katja Ranta. Katja oli supermukava, ja uskon että tulee hoitamaan hommansa hyvin! Ainut tuttu henkilö mun ryhmässä oli Julla, joka on ollut mun kanssa samoissa opinahjoissa iät ja ajat; Sama päiväkoti, samalla luokalla ala-asteella ja yläasteella ja nyt sama ryhmä lukiossa! Alkutunnit kierreltiin tuutorien kanssa ympäri koulua, ja lopuksi mentiin takaisin saliin koulun virallisiin avajaisiin. Siellä oli aluksi.. öööh.. rohkea.. hevilauluesitys, jonka jälkeen oli rehtorin puheita sun muita. Sitten mentiin taas takaisin luokkaan ja käytiin läpi koulujuttuja. Sitten oli ruokailu, jonka jälkeen vielä pariksi tunniksi kotiluokkiin, minkä jälkeen olisi ollut joku lukion liiton info -tilaisuus, muttei jaksettu Anniinan ja Lotan kanssa mennä sinne, vaan suunnattiin kohti Coffee Housea! Ja niin meni mun ensimmäinen lukiopäivä.


Ensimmäinen koulupäivä -look
neule/Mango  toppi/GUESS  farkut/Levi's
lippuja ja lappuja joita saatiin ekana koulupäivänä!

Perjantaina alkava toinen koulupäivä meni sitten jo lukujärjestyksen mukaan. Mulla oli enkkua, äikkää, psykologiaa ja historiaa. Perjantai onkin mun lyhyin koulupäivä, sillä silloin koulua on 'vain' klo. 8.05-13.45, kun muina päivinä on 8.05-15.05. Päivä meni hyvin, eikä enää eden jännittänyt. Saatiin jo vähän läksyäkin, mutta päivä ei siltikään vielä ollut aivan täysin opiskelua. Tunneilla aika kului siihen kun kerrottiin kyseisestä aineesta ja siihen liittyvistä asioista. Päivä meni todella nopasti, ja kotiin päästyäni aloin pakata. Kello 16.30 iskä vei mut rautatieasemalle ja hyppäsin junaan kohti Kajaania, ja Taavin valatilaisuutta, mutta valatilaisuudesta lisää omassa postauksessaan :)



Kisses, Silja


4 kommenttia:

  1. Mitä sä teit kameralles :---DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. MÄ en niinkään 'tehny', se vaan tapahtu :DD Se ei tarkenna, ja oon koittanu kaikkee ja se ei aina suostu ottamaan kuvaa ja se pitää outoja ääniä!

      Poista